#261

http://distractify.com/people/reasons-why-pope-francis-is-the-person-of-the-year/

Malu juga.
Dengan diri sendiri, dengan masyarakat sendiri, dengan macam-macam lagi.

Kenapa terlalu berbeza?
Kalau enggan dinisbahkan dengan kita yang tak seberapa ni pun, kenapa berbeza sangat dengan "golongan" kita yang sama taraf dengan mereka?

Apa yang lainnya?

Kadang-kadang aku tertanya, apakah itu aman? Kau ikut cara aku? Aku ikut cara kau? Kita buat cara masing-masing? Kita tak peduli hal masing-masing?

Define peace.
What really do you mean by, peace? Justice?
Apa maksud kalian bila kalian laungkan bermacam segala?

Mungkinlah realiti tak sama dengan mimpi tapi jauh sangat ke beza antara keduanya?

Terlalu banyakkah kita membenci sampai tak ada sikit pun kasih untuk diberi?
Mungkin kita terlebih hukum sampai terlupa untuk memahami?

Benarlah, andai aku pun musuh kita, aku pun akan goyang kaki gelak besar melihat situasi kita.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

I know some of you got no blogger account, but at least jangan lah guna nama Anonymous, susah aku nak refer nanti. Think of a name okay? Thanks! :D