Change

So yeah, aku dah tukar balik dah layout blog sebab aku rasa layout/template blog yang baru adalah tersangat buruk. Entah kenapa tapi aku tersangat rasa begitu. I liked it better when it is simple and kemas and tak-serabut-sangat.

And the thing is, belog yang kemas adalah lebih sangat disenangi untuk dilawat. Eventhough things inside it is whole crap macam blog ni but it doesn't make you feel irritated(?) or annoyed(?) when you try to open them, (aku tak maksudkan blog aku adalah fun untuk dibaca dan diminati ramai ye. tee hee) For example, your friend posted a link kat Facebook about an article tentang akhir zaman ke, cinta suami isteri yang diredhai Allah dan cara-cara hapekebendatahakupuntakfaham lalu kau pun merasakan adalah sekarang adalah teramat bosan dan adalah tidak salah untuk membaca artikel ini untuk seketika lalu kau pun klik.

Klik!

Need to be reminded and noted that tak semua orang ada internet speed yang laju seperti 8MB atau 4MB secara average seperti di Jordan ya kawan-kawan. Jadi adalah mengambil 8392548735321312745193857423174 minit untuk page tersebut fully loaded. Lantas dengan sukarela dan senang hatinya ditambah pula rasa menyampah pada kelajuan internet,adalah lebih baik untuk menekan pangkah di hujung tab tersebut. (Kalau korang guna tab lah ;p)

Tekan!

Jadi nampak tak kat situ kau dah hilang dah satu mad'u. Kan dah rugi di situ kalau tak kau dah boleh dah berdakwah dengan mudah. Haha. Based on true story ye.

So that's the point, sometimes aku rasa irritated(?) dan annoyed(?) lah jugak kan kalau tengah semangat nak baca blog kawan-kawan lantas terus turned off sebab nak tunggu page load tu lambat gila macam siput. So instead, aku pun baca lah blog blog yang lebih simple dan senang dibaca. And eventually aku hanya akan baca blog kawan-kawan yang simple. Sebab masa itu emas dan membaca itu juga gedung ilmu jadi adalah tidak berbaloi kalau buang emas untuk dapatkan ilmu, atau vice versa maka harus ke atas kita untuk mengumpul kedua-duanya.

Ha, mengarut dah. Oke lah, salam.

p/s : oh ya, aku malas nak tukar shoutbox tu. Gi mam lah dia :D

3 ulasan:

  1. kau senggggggggaaaalllllllll!!!! patut la buat onar kat blog aku. sengal. eh, pe citer ngan fb kau? nape aku dah xjmpe dah? kau delete ea?

    BalasPadam
  2. hoit onar apa nya nader. hmph takdela, ada jelah.

    anis, aah mmg ada pun, tersembunyi bukan? HAHAHA

    BalasPadam

I know some of you got no blogger account, but at least jangan lah guna nama Anonymous, susah aku nak refer nanti. Think of a name okay? Thanks! :D