Pada istilah kemaafan itu.

Aku rasa macam nak mintak maaf dari hujung kaki sampai hujung rambut. Kepada semua yang mengenali saya.
Tak kisah lah di mana mana, di blog, Facebook, Friendster, Myspace mahupun laman chat MIRC.

Sebab aku tau mulut ni dah banyak tersasul, tangan dah banyak menaip, hati dah banyak berbisik. Mana tahu ada hati kecil mana mana yang tersinggung. Kalau blogs yang aku follow tu, minta maaflah, kadang kadang aku jarang baca. Entahlah, dari kecik tak dipupuk semangat membaca gamaknya. Melainkan ada exam esok, baru semangat tu berkobar kobar. Kalau tak, memang gua simpan kemas kemas buku tu bawah katil tersusun rapi.

Sudah jelas gua lagi minat berborak dan berbincang, berdiskusi berbanding membaca. Kalau tak, takkan gua terkenal di laman chatting MIRC. Nampak sangat gua ni jenis yang berkepimpinan dan berkaliber, mahukan two way interaction. Bukan one way yah. Kalau dah membaca sudah tentu lah one way. Feedback nya hanya daripada seseorang. Kehkehkeh Alasan.

Kadang kadang kat Facebook aku banyak buat silap, like benda yang aku suka. Jadi orang pun tersinggung atau sedikit sebanyak rasa jengkel. Sudah ditakdirkan memang begitu perangai gua. Jangan nak komen banyak.
Jadi, sebab tu lah gua tetiba rasa bersalah dan ingin meminta maaf.


Tapi apakan daya, raya tak sampai lagi. Haihhs.

7 ulasan:

  1. wah. rmai oh follower. nais lah!

    BalasPadam
  2. jom chatting kt mirc? keh keh keh.

    BalasPadam
  3. dh add fb aq,kau wt dunno je kn..haish..delete kang! ;P

    BalasPadam
  4. nana : kehkehkeh
    iema : alamakk, sorryla. busy study la. heheheh

    BalasPadam
  5. bukan penggoda : nmpak gaya kau ni cuba mengurat aku ni. haihs

    BalasPadam
  6. cuba mengorat? tade mknenye. dah ada tmpt komen, gua komen la puas2. huhu.

    BalasPadam

I know some of you got no blogger account, but at least jangan lah guna nama Anonymous, susah aku nak refer nanti. Think of a name okay? Thanks! :D