Jejak kaki tanah air

Sejak gua balik, banyak dah berubah.

Adik lelaki gua umur 8 tahun dah layan EPL.
Adik perempuan aku dah addicted Korea Jepun.
Mak gua dah pakai HTC, bapak pulak guna Blackberry.
TV kat rumah dah 51 inci.
Bapak gua pulak dah purchase Honda City untuk hadiah birthday sendiri.

Tadi pergi bazaar entah kenapa gua eksaited tengok awek Melayu, maklumlah, setahun tak nampak seramai tu. Memang buat gua rasa macam berada di planet asing la.
Sekali tu, rasa kekok la jugak. Gua nak beli makanan, terkeluar ayat Arab, dah terpinga pinga awek comel jual cakoi tu haaa. Tapi gua cepat cepat reply balik,

" Itu maksudnya, awak sangat comel dalam bahasa Arab, "

Lantas gua senyum macho sambil berlalu pergi, sebelum tu gua sempat jeling, tepat sekali jangkaan. Awek comel tu tersenyum tersipu-sipu sambil membalas jelingan gua. Gua syak esok dia ada kat situ lagi. Ameeeeeeen :D

Okelah, malam kemerdekaan Malaya gua kena sambut grand sikit. Mungkin dengan sedikit qiamullail dan bacaan al-Quran serta sembahyang malam.

Harapannya camtu lah.

7 ulasan:

  1. dlm byk2 yg kau tulis..aku suke satu je..care kau smbut merdeka..

    awwww...i loikkkeeeee :))

    BalasPadam
  2. harap harap yang last tu tertunai aamiin.

    bukan yang pasal minah tu, tapi merdeka tu.

    BalasPadam
  3. Gua rasa lu keluarkan ayat pancing minah ue.

    Ceh!!

    BalasPadam
  4. zaimah : ahahhaa ameeeen
    afiqah : ameeeeen
    cidak : bakpo mung ni?
    najib : nape?

    BalasPadam
  5. part yg mengayat awek tuu kan. itu diri kau yg sebenar-benar nye kaah?? homaigoshhh!!

    BalasPadam
  6. gedik gila hahhaa

    BalasPadam

I know some of you got no blogger account, but at least jangan lah guna nama Anonymous, susah aku nak refer nanti. Think of a name okay? Thanks! :D