Hanis Zalikha punya cara I tak mau ikut.

*Thinking.




Okay,sekarang aku nak start ber-blogging secara serius.
And I admit that aku dah tukar nama Fesbukk aku.
Hmph.
Bukan senang nak jadi pendiam kan?
Kena tahan segala rasa benci kagum pujian caci maki kau.
Tapi azam aku tetap nak jadi pendiam lah.
Nampak cool.

Atau aku patut ubah azam aku daripada jadi PENDIAM kepada jadi COOL?

Aku rasa aku patut tukar azam supaya jadi lebih cool since aku rasa tujuan aku untuk jadi diam adalah untuk jadi cool?


Jadi rakan rakan (pahal serabut tak tentu hala ni) -.-" ,hari ini aku nak cakap sikit tentang cinta.
OMG.
CHENTA?

Ya,cinta.
Makin ramai yang bercinta sekarang ni.Gua pun tara tau kenapa.
Nampak cool kot (?)
Nampak cool ke kalau bercinta?Kalau nampak cool aku nak bercinta jugak lah.*Giggles.Oke stop it.

Aku rasa macam tak cool pulak bercinta ni.I mean,kalau ada pasangan lah.
Nampak macam loser je.
Macam $%@%#^#&.
Macam hopeless.
Tapi gua taktau la kan apa perasaan bercinta ni.
Maklumlah,ai kan suci lagi dari zaman chenta chenta ni.

Sebenarnya aku pun tak tahu sangat nak cakap pasal apa.
Maybe cuma mahu update ini belog.
Ohh ya!Aku dah banyak kali terjumpa belog belog yang femes emes tuh.
Macam macam lah gayanya.
Dan aku mula terfikir.

What does it feels like kan kalau belog kau femes emes?
Nampak macam tak cool.
Sebab diaorang baca apa kau tulis.
Yang obviously kau boleh padam dan fikir untuk dua hari apa nak tulis.Kan?Kan?
Tapi ada juga yang tulis secara spontan dan tak hesitate.Taip pun tak guna backspace.*WOW itu sangat hebat?

*Rasa jeles tengah nak keluar la ni kot?

But siriesli la?Korang blogging sebab apa ea?(Cehh,bajet tanya macam ramai plak komen -.-" )
Ada yang anggap macam diary.Ada yang anggap macam online journal.
But jujurnya lah kan, (pahal BM aku karat gila weh?)

Takkanlah takde pun sedikit perasaan atau bisikan nurani syaitan dalam diri tu agar blog kau dikenali ramai?

Bohonglah takde kan?Mesti ada punya.
Kau nak tahu tak apa tandanya?
Kalau time takde orang baca kau mesti malas nak update.
Sebab takde siapa nak beri respon dan komen membina.
Tengoklah time follower kau dah agak agak berjuta juta.
Surely tiap saat pun kau nak update.
Berjaya tampar nyamuk mati kat Jordan ni pun kau pergi tulis.*Excited punya pasal.

Lepas tu kau akan daftar dengan Nuffnang tu.
Yela,dah ramai follower dan pembaca.Mestilah nak jana juga duet kan?
Kalau follower baru empat apa kes kau nak letak Nuffnang tuh.

Then post kau mesti banyak buat kelakar dan apa apa lah yang kau orang rasa menarik.
Nak kekalkan rating wehh.
Mestilah,kalau tak kekalkan.Macamana mahu jana itu fuluss?

Itu pemerhatian aku lah tentang belog belog hebat tuh.
Tapi belog yang hebat bagi aku adalah belog yang ada something bila kau baca.
I mean tak kisahla dari pengalaman hidup ke,pengajaran ke.
Anything lah.Yang pasti after kau baca kau akan dapat something.

And I really admire those peeps who blog in english.
It's like SUPERAWESOME COOL.*No wonder lately aku pun nak berbahasa inggelis jugak -.-"
Kadang kadang kau rasa macam kau kesepian.
Tapi sebenarnya kau yang mengenepikan.
Tepikan segalanya.

The best way to blog is just to do it the natural waaayy.
And the I am still thinking about deleting my blog.
Well,its not aku akan buang blog ni terus.
Maybe aku akan buat blog baru kot.
Aku nak tanya Lee macamana nak buat password dekat posts kau.
*Hamek kau sekarang cakap aku COOL GILA.

Baiklah.Sekarang jam pukul 3 pagi.Dan aku keseorangan baca Anatomy and Physiology.
*Sekarang cakap aku RAJEN dan COOL GILA.

Lately aku rasa tidur itu satu kerugian.
I mean if you use it NOT optimumly.
Korang faham kan maksud optimumly?
Macam kalau kau tidur then bila kau jaga,kau dah rasa tak nak tidur dah.
(Rasanya macam impossible je nak buat kat Jordan kan?)

Haaaaaaaa,macam tu lah kot (?) tidur yang optimum.
Aku rasa post aku kali ini sangat panjang berjela jela.Aku tak rasa pun akan ada orang yang akan baca sampai sini.
Sebab aku rasa aku makin banyak menulis tanpa tujuan dan asal kot (?)

*Maybe aku cuma nak meraih populariti dengan cuba memaparkan isu isu dan topik topik yang banyak dalam satu post.Gila pathetic aku.

Oke,aku dah mula menaip seperti Anuar.Itu sangat creepy okay.
Being honest salah ke?I mean,kalau kau tak suka satu benda tu then kau cakap kau tak suka.
Is it wrong?
Macam kalau kita kurang minat dengan cara seseorang tu,then kita luahkannya dengan professional sekali di hadapan beliau.
Adakah itu salah?Aku tak rasa itu salah.
IF I AM THE PERSON WHO'S TALKING.

Tapi kan manusia kadang kadang suka untuk memikirkan masalah sendiri daripada orang lain.
I mean,how many of us yang betul betul bila bercakap,memikirkan apa yang akan pihak ketiga fikirkan atau rasa?

Fikirlah.Gua pun macam dah penat je nak typing typing ni.Maklumlah.dah 19.Nanti nak buat gathering atau jamuan dengna budak budak dah 19 tahun.
Kita buat kat KELAB MALAM PAK MUSTAPA.
Kat situ limit age dia 19.Amacam kawan kawan?
*Oke,itu hambar bodoh.Sila abai.

Ohh ya,dan lagi satu.Komen saya tentang CHENTA?

Cinta ini susah.Buat serabut je.Better lagi single.Baru rockkk.*Tangan yang macam tu dan jelir lidah.

-.-"" (Pagi ni memang bosan)

Ohh ya,nak juga tanya.Apa pasal lu olang suka tu blogwalking?Nak tambah follower lah tu.Cett.
Pancing undi tara iklas.Main jujurlah weh.Kita biar orang jumpa sendiri blog kita.Haha.

Blogwalking lah tu.Naek LRT la.Tinggal tapak kasut la.
Mau femes jalan murni beb.Publish post ke-AGAMA-an sikit.

Bosan dah tahap gaban.Bai bai.



14 ulasan:

  1. soo..
    apa kena mengena dgn Hanis Zalikha.
    wahahahaaa.

    BalasPadam
  2. woi ape kau merepek tak tentu hala ni..

    xde keje lain ke nak buat? pegi study pasal gigi la weiii..

    hahaha..;P

    BalasPadam
  3. baru singgah..baru bace..baru komen..btw,not bad..jujur tu penting kn?

    =)

    BalasPadam
  4. aku tertipu dengan tajuk yang awsam!.

    hanis zalikha?.ouh, celaka.

    BalasPadam
  5. jujur lah.itu the best polisi.

    Tajuk?Pahal lak.tajuk ikhlas tu.HA HA
    gua tak ikut cara dia bai :p

    BalasPadam
  6. fllower 4 orang, mcam keji aku je
    ciss

    BalasPadam
  7. HA HA HA.Terlepas beb.Lu mmg kacip najib papehal pn.

    BalasPadam
  8. aku sbena xkenal hanis zalika ni.
    punya ak cri nme dia dlm post ko.
    wakaka

    tp ayat follower ade 4 tu pling trbaek
    haha

    BalasPadam
  9. HA HA HA.
    itu memang ayat terbaek sepanjang zaman.

    BalasPadam
  10. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  11. urghhh~~ bce entri kau kali nihh cm dgr pengetua skola aku ksik ucapan time phimpunan mingguan..sgala topik d compact kn dlm satu ucapan=sgala bnde d compress dlm satu post..seraaaaabuuuuuuttttt!!!!
    *luq!!ko eja nme aku slh kowtt...langgar tulah nihh..cisss.. T.T

    BalasPadam
  12. Ohh..mana aku tau.apalah.gedikk.

    BalasPadam
  13. yeye jek xnk tlis blog mcm hanis zalikha..
    pdhal post ko kli ney sbijik mcm dye..
    *klu ko psan r..

    BalasPadam
  14. yeke??SHIT.
    Ini tak sengajaaaaaaaa.

    BalasPadam

I know some of you got no blogger account, but at least jangan lah guna nama Anonymous, susah aku nak refer nanti. Think of a name okay? Thanks! :D